nuffnang

mereka yg kuhargai

Tuesday 17 August 2010

Perang Harga internet

Sekarang ini persaingan diantara syarikat penyedia jalur lebar semakin hangat.Masing-masing dengan motto tersendiri,juga potongan harga.Jadi disini,kita berminat untuk meng"infokan "perang harga diantara Syarikat Penyedia Jalur Lebar ini.Semoga kawan-kawan semua dapat menilai apa yang terbaik untuk diri sendiri.Segala komen dari kawan-kawan amat dihargai.


Mari kita mulakan dengan Celcom Broadband.Saya mengunakan Pelan Celcom Broadband Advance(Data Only+Modem) sebanyak Rm 98 sebulan.Sepanjang saya mengunakannya,memang saya akui Celcom Broadband ini ada juga masalahnya,antaranya walaupun line Full,tetapi amatlah lambat terutamanya bila Traffik sesak.Disamping itu,kelajuan muat turun serta Upload juga kadang-kadang amat menghampakan,Tidak sepadan dengan Harga yang dibayar.Salah satu masalah yang sering berlaku semasa mengunakan Celcom Broadband ini ialah Linenya selalu sangat terputus,ini amat menyusahkan,terutamanya semasa menghantar email atau memuat turun Fail.



                                            Promosi terbaru Celcom Broadband
Digi Broadband

Saya tidak tahu sangat mengenai Digi Broadband,cuma apa yang saya tahu ialah Digi Broadband ini Mesra Pelanggan,iaitu selalu juga ada Reward,Hadiah serta Bonus.Digi menawarkan  2 jenis Pelan iaitu Pascabayar atau Prabayar.




P1WIMAX
Sebenarnya diawal kemunculan P1 ini,kawan-kawan semua memuji tentang perkhidmatan yaang diberikan,Antaranya terpantas serta jarang mengecewakan.Akan tetapi,itu diawal kemunculannya,sekarang,P1 sudah bertapak kukuh di Peperangan ini.



Streamyx



Saya telah meletakkan harga promosi bagi Penyedia Perkhidmatan Jalur Lebar.Segala komen serta Pendapat,amatlah saya hargai supaya dapat berkongsi dengan kawan -kawan yang lain.

6 comments:

  1. Jom beri komen,semoga Kawan-kawan yang lain boleh menilai mana yang menyediakan perkhidmatan yang baik.

    ReplyDelete
  2. terlupa maxis, u mobile dan lain-lain?
    internet blk waktu sesak semua akan problem. sama seperti jalan raya.. oleh itu, jika semua mempunyai ramai pengguna, pasti akan mempunyai masalah..
    Streamyx mmg diluar perbandingan kerana ia adalah wired internet. kelajuan dan status adalah baik tetapi kelemahan tidak mobile.. Sop pernah pakai stramyx dan berada di kawasan berhampiran port. speed dan servis sangat baik!

    U mobile sempat pakai 2 tahun utk habiskan kontrak. Unlimited tetapi bermasalah juga.. tidak dapat sambungan, perlahanan dan sebagainya. paling tak best.. hanya di Kuala Lumpur dan sekitar sahaja.. Sop pakai dulu sbb antara plg murah masa itu..

    Skrg pakai Digi pakej 3gb, tidak mengecewakan.. download dan upload sgt memuaskan.. cuma 3gb tidak cukup utk Sop jika byk aktiviti download.. :)

    yang lain, pernah dengar pendapat tetapi baik yg pernah paki sahaja bg komen.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. jika guna carian, ramai yg dah bincang tentang kelebihan dan kekurangan internet di negara ini.. terutama di ruangan forum :)

    ReplyDelete
  4. @soporang baru mcm kiter xtau sangat,thank sebab info saudara

    ReplyDelete
  5. Yang Best Pakai Je Streamyx... Banyak Keistimewaan Dan Hak Anda Sebagai Pengguna...

    ReplyDelete
  6. @Putera30thank sebab info saudara,nanti kita usahakan

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails