nuffnang

mereka yg kuhargai

Thursday 24 May 2012

Menjadi kaya dengan SUBSIDI kerajaan

Salam semua.Semua oran ingin kaya.Malah orang kaya pun nak lebih kaya lagi.Di malaysia bumi yang bertuah ini,ramai yang menjadi kaya kerana Subsidi kerajaan.Subsidi Petrol,Gas,Beras,Subsidi Yuran Pelajaran anak-anak,elektrik,Pos dan bermacam-macam lagi subsidi.

Iyer,di Malaysia ini paling banyak Subsidi.Tapi siapa yang paling untung dan kaya kerana Susidi ini?Peniaga-peniaga.Yang buka kedai makan untung kerana bil elektrik,air,gas,minyak semuanya disubsidi.Yang buka kedai itu untung Subsidi ini,Subsidi itu.

Bil hospital,ubatan rawatan pun disubsidikan kerajaan.Yang miskin kaya pun dapat hak sama rata. Rakyat biasa juga turut mendapat untung dari subsidi kerajaan.Namun ada juga yang terlebih pandai,mahukan semuanya FREE.Jika semuanya mahu Free,macamana nak beri subsidi lagi jika kesemua pendapatan negara habis kerana bayar bil anda semua?

Kita semuanya sedar manusia ini tidak akan puas,ada sahaja yan ingin dimintanya.Jika diberi FREE,macamana kita nak berusaha tingkatkan pendapatan kita.Alah semuanya free,buat aper aku kerja keras.Ini sikap orang malas.Jika dia rasa pendapatan dia tidak mencukupi,dengan FREE maka pendapatannya akan mencukupi,ianya salah.Ini kerana NAFSU BERBELANJA pasti akan datang.

Sebab itulah orang berkata,mencari duit sangat susah,namun membelanjakannya amatlah senang....
 


No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails