nuffnang

mereka yg kuhargai

Sunday 15 August 2010

Pembayaran bil celcom broadband menyusahkan?


Mulai 1/9/10,rm 10 akan dikenakan untuk permintaan salinan bil.Sebagai alternatif,anda boleh melihat atau mencetak sendiri bil anda di Celcom Online Costumer Service tanpa bayaran.


Bagi saya,ini menyusahkan saya serta pengguna yang lain.Bayangkan rm 10 dikenakan untuk mencetak bil kita sendiri di Celcom.Bagi yang ader mesin print dirumah,mungkin tidak berdepan masalah,tetapi bagi yang tiada,ianya menjadi masalah.Ada cara lain iaitu copy dan save kat thumbdrive,pastu gi cyberafe untuk print,tapi kena bayar jugakan.


Bagi saya,tindakan Celcom ini menyusahkan pengguna.Sudahlah servis mereka selalu saja "Jam",line full pun,tapi bila nak Download atau Upload lambat.Bayar mahal rm98 untuk capaian yang terpantas pun masih lambat juga.Ader lagi,selalu bil sampai lambat kerumah,tapi selalu juga dapat mesej dari Celcom suruh bayar cepat ,beri pengguna tempoh 5hari sebelum berdepan tindakan dipotong line,sedangkan tarikh akhir membayar ader lagi 10hari.


Selalu saya bayar bil kat pjabat pos jer sebab dekat dengan rumah,kalau Celcom point atau pejabat urusan Celcom,jauh dari rumah.Jadi,nak tak nak terpaksa juga pergi ke Pejabat Celcom bulan depan untuk membayar bil.




Sekarang Celcom buat promosi untuk menarik pelanggan baru.Bil baru sekarang dari rm98 dikurangkan kepada rm 89.Penjimatan rm9.Pelanggan lama macamana,tidak dapatkah sebarang penjimatan.Jika kami pelanggan lama tidak diutamakan,bagaimana kani hendak terus setia dengan anda(celcom).




Aper pendapat kawan-kawan semua mengenai celcom,Patutkah saya tukar saja kepada yang "mesra pengguna"?

26 comments:

  1. skrg penyedia perkhidmatan internet byk.. jd pengguna byk pilihan..
    jika merasakan perkhidmatan itu menyesahkan, tidak bagus dan lain-lain, boleh cuba perkhidmatan lain..

    setakat ini, yg kenakan printing bill ialah celcom dan maxis..

    kenapa tidak guna pembayaran online?

    ReplyDelete
  2. Salam..
    Saya juga pengguna celcom bband ni. Kdg ilang sabar jugak bila asik 'fail to connect'. Ari tu masa PC fair ada la jengah2 bband yg lain. Dan pasal promosi rega baru tu,kita as pengguna lama kena terminate balik kita nyer yg lama tu tu then register yg baru (mmg tak kuasa la kan).
    Pasal pembayaran bil tu, sy salu guna maybank2u jer. Sng kan. Tk payah tggu bil trus je bayar. Kalo awak ada maybank2u, better awak byr online je. Dan rs kalo lelain bank pun byk dah buleh byr online

    by d way - salam kenal dari puanstoberi :))

    ReplyDelete
  3. MMG TENSEN NGAN CELCOM, SLALU JAM..
    BYR ONLINE JER BIL SENANG..
    RASE GAK NAK TERMINATE SEKOM NEH SBB KAT KAMPUNG MAXIS LEBEIH LAJU..MMG NAK KENE SAY GDBYE LA KALO CAMNI..PATUTNYE DIE KENE STENDETKAN LA CAS BULANAN KAN BARULA ADIL..

    ReplyDelete
  4. Baik guna online je dari bayar RM10..cari untung je lebih..

    ReplyDelete
  5. @soptidak mempercayai pembayaran online sebab pernah duit hilang masa buat pembayaran.bila buat aduan,tunjuk bukti,bank ckp akan siasat.sampai sekarang senyap saja.

    ReplyDelete
  6. @PUANSTOBERIterima kasih puan puteri tapi saya tidak percaya sgt dengan maybank atau pembayaran online ni sebab pernah duit ilang.bila report bank,akan disiasat,sampai sekarang senyap je.

    ReplyDelete
  7. @d_LAmemnag betul,bayangkan sekiranya pembayaran bil semakin murah pada tahun2 yang akan mendatang.kiter pelanggan lama masih perlu bayar mahal sedangkan pengguna baru bayar lebih murah.

    ReplyDelete
  8. @faizcelcom memang berniat mencari untung.sekarang ini mereka asyik dengan promosi terbaru yang mana bil bulanan lebih murah.kite pelanggan lama tidak mendapat faedah dari mereka.

    ReplyDelete
  9. guna streamyx lagi best.. huhuhu..

    ReplyDelete
  10. la, broadbandlah murah. nak murah lagi, guna maxis! ha, rm48 jer sebulan. ahakz! kalau streamyx rm86 sebulan. kan mahal lagi. tapi servis memang okeylah. laju x mcm broadband! :)

    ReplyDelete
  11. @Keyrill Eduardo Willeyhemmungkin kiter tuko streamyx,tapi org kate streamyx kalo ujan xder line

    ReplyDelete
  12. tukar ke streamyx lebih baik.

    ReplyDelete
  13. biar kalah membeli, menang memakai..

    ReplyDelete
  14. mmg takpatut..bile ada prob..celcom just kate akan upgrade sbb da over quota but still open to others dengan package yg lebih murah..pernah complaint 4times..but nothing happen..diorg hanye mementingkan jualan..service kureng..tengah berpikir nak tuka ke provider lain..

    ReplyDelete
  15. saye pki plan rm68 sbln.. bln ni kene cas rm3.48 utk penghantaran bil ke rumah.. mmg hampeh.. sehelai kertas poncas smpi 3.48.. mmg nk untung jer celcom ni.. pastu menyusahkan org.. nk terminate penghantaran bil kerumah kene g celcom center... igt org xder keje lain ker nk wt.. klu dekat xper gk.. kn senag klu leh wt secara online.. mmg sengal la celcom ni..

    ReplyDelete
  16. aku pakai yg rm68 pakej, bil bulanan tak print pun tapi bayar online... save masa bang..

    ReplyDelete
  17. RM10 utk bil? mahal sgt tu!! aku pengguna celcom postpaid, takde lak dia kenekan byran extra sampai RM10 utk bil.

    xde printer boleh print ke pdf je, pastu simpan aa dlm pc/emel

    bank mana la tu yg ilangkan duit. kene repot kat persatuan pengguna, takpon try lawan kat tribunal tuntutan pengguna malaysia

    x penah dgr lagi streamyx time ujan takde line. pelik jugak tu, sebab dia kan pakai physical line, bukannya gelombang radio :D

    camne pon, streamyx jugak yg slalu stabil :D

    ReplyDelete
  18. Online payment is actually my 1st choice. Otherwise, I just go to payment counter, mention my broadband number (which is saved in my phone), then say how much I wanna pay. Simple. Paper bill is absolutely not needed.

    ReplyDelete
  19. nk tnye ckit blh...
    sy pguna baru clcm b.band ni...
    ade la dlm 3 mggu...
    klu x gune online payment, mksdnye kene tggu bil smpi umah la ek?
    xphm la yg psl kene print tu...blh tlg gtau x?

    ReplyDelete
  20. @Tanpa Namatidak perlu tunggu surat bil sampai rumah.mengapa tidak mendaftar di celcom custumer inline.amat mudah.mendaftar selepas itu boleh tgk berapa bil kita.malah kalo nak nak byr secaara online pun boleh.kita selalu byr kat mesin celcom yang mcm atm tu.amat mudah.

    ReplyDelete
  21. menyampah giler ngan celcom berukband...ase cam nak terminate je...asik mkn duit customer je... -geram-geram~-

    ReplyDelete
  22. budak skolah kena tipu dengan ajen celco!!!!!!

    ReplyDelete
  23. macam mana nak check akaun.. dia mtk no pon sye punye b/band mane ada no pon ...

    ReplyDelete
  24. alah, hack sudah brodband celcom nie.. bukannya susah pun... skrg ni sya guna dah lebit limit da, da smpy 14.18GB sebulan.. rileks je, tade byrn tmbhn pun. laju lak uh~

    Evidence:-
    http://i963.photobucket.com/albums/ae111/mblackguard/Untitled-4.png

    ReplyDelete
  25. celcom broadband selalu ada masalah denga line lembab...bayar nak sempurna,tapi line slalu x baik..."duit didahulukan,pencapaian line dipinggirkan"

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails