nuffnang

mereka yg kuhargai

Thursday 24 February 2011

Penyanyi Lama VS Penyanyi Sekarang

Salam semua.Hari ini juga terasa nak buat satu Entri Khas mengenai Penyanyi Dahulu.Rasanya generasi sekarang ramai yang mengenali Justin Biebier,Lady Gaga,aizat dan Lain-lain(Sekadar menyebut beberapa Nama) namun Penyanyi Lama Malaysia sendiri ramai yang tidak kenal.Ada banyak perbezaan diantara Penyanyi Sekarang dengan Panyanyi lama..

Pertamanya SUARA.Memang tidak dapat disangkal lagi yang suara Penyanyi Lama ini memang Evergreen dan sungguh menusuk Hati.Sebagai Contoh Saleem,Amy Search menerusi Lagu Suci dalam Debu dan Isabella memang taangkap Lentok.Begitu juga dengan Jamal Abdillah,dengan suara JANTANNYA,memang mashyuk beb.

Keduanya ialah KEIKHLASAN MENYANYI.Penyanyi lama tidak mementing wang Ringgit seperti Penyanyi Sekarang.Mereka ikhlas Menyanyi kerana berpegang kepada Prinsip "Aku Penghibur" iaitu menghiburkan Rakyat.Namun itu tidak bermakna Wang Ringgit tidak Penting.Ini kerana Dimasa Kini Wang Ringgit telah menjadi Penting.Berilah sedikit Sumbangan Wang kepada Artis Lama/Ramai diantara mereka yang pernah mewarnai Dunia Hiburan satu ketika dahulu terlantar sakit,juga ada yang daif dan memerlukan bantuan.

Ketiga ialah Penyanyi lama ini semangat setiakawanan mereka amat Tinggi.Tiada istilah Tikam belakang kawan.Diantara mereka saling menjaga satu sama lain.

Dan keempat dan terakhir ialah PERASAAN Yang Mengalir semasa mereka menyanyi.Pernahkah anda mendengar Lagu TOLONG KAMI BANTU KAMI didalam Filem 3 Abdul?Suaranya serta Feel yang terdapat didalamnya mampu meruntun jiwa.Banyak lagi Penyanyi lama yang memiliki Feel didalam Lagu mereka.Sebab itulah Walaupun dunia ini berubah.Penyanyi baru tumbauh macam Cendawan Selepas Hujan,Namun Lagu dari Penyanyi Lama ini masih Dicari dan Di Ingati Peminat.


P/S -Amat suka mendengar Lagu Penyanyi Lama dari Penyanyi sekarang,malah Tak ramai penyanyi baru yang dikkenali berbanding Penyanyi Lama....

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails