nuffnang

mereka yg kuhargai

Sunday 12 September 2010

Nang blog Melayu mengecewakan-apa patut dilakukan

Secangkir Tinta,Seluas Pandangan berbicara.............




Salam Semua....Semua tahu Innit adalah salah satu tempat untuk Menarik Trafik ,juga untuk mempersembahkan karya penulisan seseorang.Bagi Blog yang baru saja dilahirlan,dimana Pemilik Blog itu baru mula belajar,Innit adalah seperti Sekolah Blog.Melalui Innit,dapat bertukar pandangan,menambah ilmu pengetahuan dan mendapatkan kenalan Blogger yang baru.


Akan tetapi,dimanakah Perpaduan Diantara Blog Melayu.Seringkali yang terpapar di Featured Post.dimana Blog yang bukan melayu mendapat NANG yang tinggi.Memang banyak Blog melayu juga tersenarai di Ruangan Featured Post,tetapi Nang yang diterima mengecewakan.


Selain Tajuk yang gempak,atau ISI yang menarik,tiada apa lagi yang boleh dilakukan oleh blog Melayu untuk menambah Nang.Adakah kerana Blog Melayu kekurangan kualiti,gambar pula tangkap muat atau cuma menyalin artikel dari internet,maka kurangnya sambutan di blog Melayu.


Jika benar ini penyebabnya,mengapakah Blog bukan Melayu yang memaparkan artikel yang sama seperti blog Melayu masih mampu meraih Nang yang tinggi.Jawapannya kerana Mereka Bersatu Padu serta menjalinkan Hubungan yang erat.Apabila mereka Ping post terbaru,rakan-rakan mereka akan memberikan sokongan,begitu juga sebaliknya.


Nang yang tinggi penting kerana pembaca yang melihat jumlah Nang,mungkin akan tertarik untuk melihat apa yang menyebabkan Post itu tinggi Nangnya.Ini sekaligus menambahkan trafik.Walaupun anda rajin mengunjungi blog orang lain,malah nang mereka,tak semuanya akan kembali membaca Blog anda.Beritahulah pada saya,apakah Tajuk post terbaru Rakan blogger atau Follower anda?





Bersatu kita Teguh,bercerai kita Roboh.


Ini hanyalah cetusan pendapat penulis.Bukanlah niat penulis untuk menimbulkan isu perkauman,tetapi menyedarkan rakan Blog pentingnya perpaduan didalam Blog.Belajarlah dari Blog yang bukan Melayu.


p/s :sebenarnya post ini aku tulis untuk blog baruku yang bertajuk secangkir tinta,seluas pandangan,akan tetapi berlakunya masalah dengan nuffnang sehingga aku terpaksa membuang Blog itu dari Nuffnang.Maaf sekiranya ada yang terkeliru.




 Secangkir Tinta,Seluas Pandangan   



                                                                                                                                                                                                            

7 comments:

  1. ramai yang tak paham bahase melayu kot. hmm tu yang tak dapat nang. Nak kena spam innit ini baru jadik kot ha ha <--idea tak boleh terima

    ReplyDelete
  2. kalau ada gang-nang, tentu boleh dapat nang..
    kebanyakan orang dapat banyak nang kerana mereka ada orang tolong nang..
    saya tak ada gang, sebab tu saya pun tak dapat banyak nang.. =)

    ReplyDelete
  3. ntah la...xtau la knp skrg susah nak dapat nang kan....kadang2 post tu dah bagus, tp xder yg nk skong and nang kiter

    ReplyDelete
  4. Ni untuk kau, Jib...
    http://payabesarpedas.blogspot.com/2010/09/entry-ni-di-inspirasikan-oleh-artikel.html

    ReplyDelete
  5. saya setuju!! please do nang between melayu

    ReplyDelete
  6. setuju.. bersatu kita teguh bercerai kita roboh.

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails