nuffnang

mereka yg kuhargai

Wednesday 22 September 2010

Nuffnanger:Berhati-hati dengan Nang anda.

Salam semua.Hari ini,Saya teringin menulis mengenai Nang di Innit.Semua orang tahu maksud saya,Nang adalah untuk menaikkan Trafik sesuatu blog itu,serta sebagai penghargaan dari orang yang membaca.Apapun,sejak kebelakangan ini,Innit telah dicemari dengan Lambakan post dan artikel yang dibuat secara Lewa dan bertujuan mencari "PUBLISITI MURAHAN".Antaranya meletakkan gambar sekeping,ayat 2 baris@meletakkan tajuk yang hebat namun dalamnya kosong.

Saya pernah menulis mengenai hal ini dengan Tajuk Ahli Nuffnang:Innit telah dicemari.Sebabnya saya selalu membaca post dari Ahli Nuffnang.Tujuan saya membaca selain bertukar trafik ialah untuk mengetahui apa yang para blogger lain ingin sampaikan.Namun,daripada 10 artikel, 2 daripadanya pasti merapu,sekadar ingin meraih trafik saja.Jadi sejak itu,saya amat berhati-hati mengenai ini,sekiranya saya sudah membaca post seseorang itu di Innit,dan ianya sekadar merapu,saya tidak akan kembali lagi serta me"NANG" b;og itu lagi.

Cubalah fikirkan,kepada blogger yang membuat post seperti itu,dengan sedikit kreativiti,post anda yang sedikit itu boleh dipenuhkan.Sekiranya meletakkan gambar,berilah info mengenai gambar itu panjang lebar,carilah dari EN.GOOGLE mengenai gambar itu,letakkan sedikit LINK sekiranya ada.Ini cuma sekeping gambar yang Hebat atau Menarik,tetapi dalamnya kosong.

5 comments:

  1. bet0l..bet0l..memang kurang supan sungguh orang itu, mempermainkan ati org jer :D

    ReplyDelete
  2. ada juga eh blogger cemtu. adeih... apa nak jadi la diorang ni.huhu.. dni belum jumpa lagi setakat ni

    ReplyDelete
  3. tu la pasal. skang ni makin byk sampah! ada option utk repot kat nuffnang tak?

    nuffnang patut tiru style blogged.my dimana users xleh nak submit post secara manual. yg boleh cuma ping blog pastu dia retrieve entry kita sebijik cam yg kita letak kat blog.

    ReplyDelete
  4. sy setuju. kalau lah dah tak ada idea macam mana nak buat blog post. erm..nak buat blog post tu kena la buat research dulu baru buat. baru orang boleh appreciate kerja kita.

    ReplyDelete
  5. hhu nijib, aku pun selalu jugak letak entry yang bukan-bukan dekat Nuffnang ho ho

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails