nuffnang

mereka yg kuhargai

Friday 4 March 2011

Selamatkah Mesin Debit ATM Maybank?

Salam semua.Hari ini pada pukul 9.30 malam saya telah pergi ke Caawangan Maybank di Larkin untuk memasukkan Wang Duit Kutu seorang Rakan.Semasa sampai,Saya melihat seoran wanita yan matanya kemerahan berdiri disisi Mesin Debit ATM Maybank.

Untuk pengetahuan,ada 2 mesin Debit ATM disana.Saya menoleh ke Mesin itu,dipaparkan,harap Maaf,mesin tergendala.Barulah saya Faham mengapa wanita itu berdiri disitu.Tangan asyik menaip mesej,menelifon seseorang.Malah tidak berengang dari Mesin itu.Rupanya semasa dia mengunakan mesin itu,mesin itu ok,akan tetpi kemudian mesin itu tergendala.Saya tidak tahu berapa banyak wang yan hilang,namun agak kasihan denan wanita.Tiada bukti yang boleh dia tunjuk kepada bank bahawa dia kehilangan wang di Mesin ATM ITU.

Sebenarnya sudah 2 kali saya pernah melihat kejadian ini.Semuanya berlaku pada waktu malam.Jika pada waktu pagi atau bekerja,bolehlah tunjuk pegawai,ini waktu malam?Ditambah pula tiada bukti yang menunjukkan mereka kehilangan duit.

Saya pernah membaca beberapa akhbar yaan memaparkan kejadian ini.Semuanya dianggap oleh Bank sebagai terpencil.Bank akan membuat siaasatan,siasatan,siasatan,namun sampai bila-bila pun wang yang hilang masih belum diterima.Ini membuatkan saya sebagai Pelanggan Maybank merasa bimbang dengan Peristiwa ini.Wang bukan senang untuk dicari.........

Pendapat kawan-kawan semua bagaimaana?

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails