nuffnang

mereka yg kuhargai

Friday 18 February 2011

Sampah.......

Salam semua.Sekarang ini Saya berada Di Rumah Kakak di Sri Kembangan.Sekadar membawa diri,menghibur hati yang lara......Inilah kali pertama saya kerumah Kakak saya.Rumahnya terletak di Apartment Vista Pinggiran.

Seronok berada disini.Dari hari pertama lagi,telah dibawa berjalan-jalan ke seluruh Key ell dan Selangor.Esok pun kadual berjalan-jalan lagi.Mengambil kesempatan bercuti(eyelah,bukan senang nak minta cuti Panjang),jadi asal ada masa jer terus rembat untuk berjalan-jalan.Terima kasih Kakak saya serta Abang Ipar,juga Famili kerana Membawa saya bercuti disini.

Kawasan disini memang pesat membangun.Bersebelahan dengan kawasan Apartment Kakak saja ada Jusco.Sebut saja semua pusat membeli belah,Giant,tesco,Carrefour semua ada.Kawasan ini denkat dengan Putrajaya.Pendek kata Segitiga Emaslah.


Namun sepanjang menetap disini,saya perhatikan ada segelintir Penduduk Apartment ini yang mementingkan Diri sendiri.Sampah dibuan merata tempat,Ditepi Lif ,Ditepi tangga dan dimana Saja.Sedangkan Sudah terdapat tempat pembuangan Sampah.Memang tiada kesedaran Sivik langsung.

Kita hidup didalam satu komuniti.Bayangkan sebuah rumah dengan Pelbagai famili,jika ada famili yang buat perangai,tentu ada yang marah bukan.Diharap Mereka yang tiada kesedaran segera berubah untuk kebaikan Komuniti ini....

Sekian dari saya....Letihnya kerana seharian berjalan............Namun seronok.




Jagalah kebersihan komuniti kita

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails