nuffnang

mereka yg kuhargai

Sunday 26 December 2010

Gol Keempat Malaysia yang dinafikan......

Salam semua.Sekalung Tahniah keatas Skuad Bola Sepak Malaysia yang berjaya menewaskan Indonesia 3-0 semalam di Stadiumm Nasional.Pujian melambung diberikan keatas Safee Sali yan menjaringkan 2 gol pada Minit ke 60 dan 72 manakala Asaari Shamsudin pada minit ke 67.

Namun bagi saya Melaysia sepatutnya mendapat Penalti pada minit-minit terakhir apabila Pemain Sayap Malaysia Kuna dijatuhkan Penjaga Gol Indonesia Marcus.Kuna sudah pun mengelecek bola daripada Terkena Marcus sebelum Dijatuhkan,dan kemudian Norshahrul Idlan Talaha dijatuhkan pula apabila cuba merembat Bola Kuna tadi.

Inilah Gol Ke-Empat Malaysia yang sepatutnya diberikan.Kuna telah Jelas dijatuhkan oleh Marcus.Didalam Peraturan Bola Sepak,Penjaga Gol boleh menjatuhkan pemain lawan hanya sekiranya Bola berada tepat dikaki Lawan.Maksudnya sama seperti pemain Pertahanan yang membentes Lawan,Bola itu mesti berada tepat dilaluannya.Namun Kuna telah mengelecek Bola itu dari Laluan Marcus sebelum dijatuhkan.


Apapun Tahniah Malaysia kerana permainan yang terpuji,cumma sedikit tercemar kerana Penyokong yang tiada semangat Kesukanan yang memancarkan cahaya Laser dan Mercun.

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails