nuffnang

mereka yg kuhargai

Wednesday 15 December 2010

Bolehkah kelemahan GB di Manipulasi?




Salam semua.Baru-baru ini saya perasan didalam GB ada sesuatu post yang sama,yamg mana ianya seperti berulang kali dipostkan pada hari yang berlainan(selang sehari).Umumnya mengetahui yang PIN di GB berdasarkan karya terbaru sesuatu Blog.Namun Ianya boleh dieksploitasi kerana tarikh pada cpenulisan itu,MAMPU serta BOLEH DIUBAH oleh pemilik Blog.Jadi setiap kali ianya diubah,jadilah Karya sentiasa Baru.

Saya juga pernah mengunakan teknik ini.Namun yang saya Ping ialah Karya lama saya yang tidak pernah dipaparkan di GB kerana semasa saya mula2 menyertai GB,2 minggu selepas itu GB diserang Malware selama beberapa Bulan.Jadi selama beberapa bulan itu,banyak juga karya serta penulisan telah saya tulis.Agak merugikan sekiranya Ianya hanya di Ping di Innit saja.

Namun benarkah GB boleh dieksploitasikan serta dimanipulasikan ?Pendapat mereka yang lama serta Otai2 blogger,amat diharapkan .Sekian....

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails