nuffnang

mereka yg kuhargai

Wednesday 13 October 2010

5 sebab status Gliterrati berubah

Salam semua,hari ini kita ingin membincangkan sebab-sebab status gliteratti berubah.ada 5 sebab status berubah
  1. Curang dengan Nuffnang dengan meletakkan iklan pesaing Nuffnang,(namun tidak dikatakan curang jika meletak ikaln seperti Google Adsense atau yang dari Syarikat Pengiklanan Asia)
  2. Tiada Trafik pada blog.Kalau anda ada 2,3 blog yang berdaftar di Nuffnang,anda harus sentiasa update ketiga-tiga blog itu.Ini kerana sekiranya anda merasa Malas untuk update Salah satu Blog itu,membiarkan ianya begitu,status anda akan berubah kerana blog itu tiada trafik walaupun blog anda yang lain memiliki trafik yang tinggi.Kenapa? Kerana Nuffnang telak meletakkan iklan pada blog anda,jika tiada trafik pada blog itu,bermakna sia-sia saja iklan Nuffnang itu.Ini satu kerugian pada Nuffnang,jadi bersedialah untuk status berubah.
  3. Template atau Layout.Ramai yang gemar tukar template atau layout.Namun tidak semua template atau Layout sesuai dengan Kod Nuffnag yang asal.Jadi anda kena selalu Tukar Kod yang asal itu.
  4. Private Blog
  5. Buang kod iklan untuk seketika.Adakalanya,semasa kita sibuk untuk mengemas kini serta menukar template,kita tidak tersedar  yg kod iklan telah berubah,maka iklan tidak dapat keluar.Ini memang tak mustahil kerana kita tak tahu bila iklan nuffnang akan keluarkan?

So,ini yang diketahui oleh saya.Jika ada antara kawan-kawan mengetahui sebab yang lain,apa kata dikongsi bersama disini...

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails