nuffnang

mereka yg kuhargai

Thursday 2 September 2010

Kepentingan Keyword

Apa itu Keyword?Keyword bermaksud Kata Kunci bagi setiap patah perkataan yang berada di blog anda,kemudiannya dipadankan dengan Enjin Carian seperti Google,Yahoo dan Lain-lain.

Pemilihan kata kunci yang bagus akan meningkatkan dan Membantu anda dalam SEARCH ENGINE OPTIMIZATION(SEO).Dengan pemilihan Kata Kunci yang Tepat,anda mampu berada di tangga 50 keatas,seterusnya menjana Traffik yang berterusan ke Blog anda.

Sebagai Contoh,Google.Google mempunyai tool yang mampu membenarkan anda menguji serta memeriksa kepopularan Kata kunci yang ingin anda cari.Kata Kunci yang popular,akan membenarkan anda mengalih perhatian pengunjung ke blog anda.sila ke www.adwords.google.com untuk memeriksa kata kunci anda.

Sebagai contoh,perkataan Melayu.Google akan memaparkan sehingga 7,010,000 carian.Ini bermakna kata kunci anda terpaksa bersaing dengan 7.010,000 laman yang lain atau kata kunci Melayu.Sebab ada banyak Blog atau laman web MENGULANG perkataan Melayu,jadi kadar itu akan dikira.       

Dibawah,ada 10 sumber idea untuk mendapatkan kata kunci yang lain dimana akan dapat mengenali bagaimana untuk memeriksa serta memastikan kata kunci anda akan mampu bersaing serta berada di top 50.
  1. http://www.freekeywords.com
  2. http://www.goodkeywords.com
  3. http://www.keywordspy.com
  4. http://wwwtinykeywordtracker.com
  5. http://wwwkeywordcountry.com
  6. http://wwwkeyworddensity.com
  7. http://tools.seobook.com
  8. http://www.keyword-tools.com
  9. http://keyword-seobook.com
  10. http://www.keywordselite.com
Sumber rujukan didalam buku Bagaimanakah generasi Muda menjana pendapatan Melalui Blog,Komited sepenuhnya dengan tugasan semasa tanpa menganggu kerjaya Mereka oleh Blogging by million .

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails