nuffnang

mereka yg kuhargai

Sunday 13 March 2011

Bencana Kedua bakal melanda Jepun.S

Salam semua.Sepertimana yang kita semua ketahui,Jepun telah dilanda Bencana alam paling Teruk sekali.Gempa Bumi yang berukuran 9.0 Magnitud telah melanda perairan Jepun mengakibatkan Tsunami.Tsunami ini telah memusnahkan Hampir keseluruhan Pantai Timur Jepun dan Mengakibatkan Kemusnahan yang teruk.Dianggarkan 10ribu Mangsa terkorban.

Namun,kini pakar meramalkan Jepun Bakal dilanda Bencana Kedua iaitu Gunung Berapi.Gunung Berapi Shinmoedake setinggi 1,421 meter yang mengalami letupan paling kuat 52 tahun lalu, mula meletup Januari lalu. Pihak berkuasa telah mengeluarkan amaran melarang orang ramai mendekati seluruh kawasan gunung berkenaan.

Sepertimana yang diketahui oleh Ahli Sains,Setiap kali berlakunya Gempa Bumi,pasti akan disusuli dengan Gunung Berapi.Sebagai Contoh Gempa Bumi Di Indonesia yang mengorbankan Nyawa,kemudian tidak lama kemudian Disusuli dengan Letusan Gunung Berapi.

Ibarat pukulan KNOCK-OUT,Jepun bakal dilanda musibah kedua.Saya berdoa agar Rakyat Jepun selamat.Namun saya juga pasti,Jepun pasti akan Bangkit seperti Dulu.

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails