nuffnang

mereka yg kuhargai

Saturday 26 February 2011

Duit RM1 lama ini nilainya RM100?





Salam semua.Baru-baru ini kita menjenguk ke laman web beli belah online yang terkemuka iaitu Ebay.Sesajer jer melihat-lihat barngan.Kebetulan kita ini pengumpul duit kertas lama,maka teringin juga melihat berapa harga wang kertas lama di Ebay.

Untuk makluman,saya memiliki sebanyak 10 keping duit kertas lama ini.Di ebay,terkejut saya apabila ada seorang wanita yan mahu menjual Duit kertas RM1 ini pada harga RM100 sekeping.Masyaaalah,mahalnya.

Bagi saya perempuan itu hanya memperbodohkan diri saja.Ini kerana dirinya tidak membuat kajian terlebih dahulu dilaman Web lain..Sebagai perbandingan.laman Web Mudahmy Wang kertas RM1 ini hanya bernilai RM8 sekeping.Itupun yang paling Mahal.

Sebenarnya,Wang kertas RM 1 lama tidak BERNILAI,IANYA HANYA BERNILAI RM1,TIDAK LEBIH TIDAK KURANG.NILAINYA hanya akan bertambah hanya apabila ada Pengumpul yang sanggup membayar harganya.Jadi,selagi tiada orang yang ingin membeli,maka wan kertas itu masih bernilai RM1.Pergilah ke Bank Malaysia,tukarlah wang kertas itu.Berapa anda dapat?RM100 atau RM1?

Kepada wanita itu,silalah buat kajian terlebih dahulu.Semua barang antik TIDAK BERNILAI.Ianya hanya akan BERNILAI APABILA ADA PENGUMPUL YANG SANGGUP MEMBAYAR PADA HARGA ITU.



P/S-Ada 10 keping rm1,wah jadi boleh jual dan untung sebanyak rm990.Kayanya Ilmuwan internet

No comments:

Post a Comment

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails