nuffnang

mereka yg kuhargai

Thursday 26 August 2010

Ronaldo PEROGOL????????

Pada satu hari,sepasang anak beranak sedang asyik menonton tv.Si ayah membaca akhbar,sambil si anak menonton rancangan bola sepak Enggeris.

Tiba-tiba kedengaran tangisan si anak.Si ibu yang sedang memasak didapur pun segera keluar lalu mendapati si Ayah sedang memukul si Anak.Si Ibu berasa Hairan,apakah kesalahan yang dilakukan oleh anaknya.

Si Ibu:Abahnya,mengapa dipukul anak kesayangan kita ini?

Si Ayah:Anak kita ini amat jahat,Harus dipukul untuk menyedarkannya.

Si Ibu:Apa salahnya anak kita ini Abahnya oittttt?

Si Ayah:Anak kita ini berhasrat untuk menjadi PEROGOL yang hebat bila besar nanti.Amboi,nak tunjuk samseng budak2 lagi eh.

Si Ibu:Eh Abahnya ini,mustahilnya anak kita ini nak jadi PEROGOL,sambil si ibu pun bertabya kepada Si Anak.

Si Ibu:Amin,mengapa kamu mahu menjadi PEROGOL?

Si Anak:Mengapa pula saya xboleh menjadi PEROGOL ibu,kan best,ramai perempuan suka saya,juga banyak duit saya nanti.

Si Ibu:Kamu tahu tak PEROGOL itu salah,malah boleh dikenakan hukuman sebat dan penjara 20 tahun.

Si ANAK:Tipulah Ibu,kalau macam itu naper pula Ronaldo xpernah kena tangkap.

Si Ibu:Ronaldo,oit jangan kaitkan pujaan hati ibu tau,biler masa pula Ronaldo yang Encem itu jadi PEROGOL?

Si Anak:Diakan selalu saja dapat GOL,Malah orang selalu panggil dia apa,PEROGOL.

Si Ayah:Masyaaalah ,itu bukan PEROGOL,itu PRO-GOAL(Maknanya profesional goal lah)


Kah kah kah dapat juga saya kenakan pembaca sekalian,jangan marah,salam ramadhan .....



                                                   Gambar dari Google

2 comments:

  1. nice try tp sop tak terkena..huhuhu
    buat karangan sendiri ker?

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh
    aku pun ingat ko nak cerita pasal ronaldo tadi
    ekekeke
    terkena

    P/S : Dah 3 Kali Dah Macam Nih! Kalau Kali Ke-4 Macam Mana?

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails